Jak odnaleźć się w branży odzieżowej

Zakładanie sklepu odzieżowego może być wspaniałym pomysłem na biznes. Zazwyczaj wydaje nam się, że ta branża jest bardzo zatłoczona i na rynku nie ma już miejsca na nowe marki. Nie jest to prawda, nawet kiedy czujemy się przytłoczeni ilością sklepów odzieżowych w naszym mieście oraz w pobliskim centrum handlowym – zawsze znajdzie się miejsce na coś nowego! Nasz sukces zależy w głównej mierze od tego jak widzimy się w roli biznesmena oraz ile czasu chcemy poświęcić na budowanie naszej marki. Jeśli nie jesteśmy przekonani, czy mamy coś ciekawego do zaoferowania w tej branży, oraz nie wiemy, czy jesteśmy w stanie poświęcić multum swojego czasu – to nie bierzmy się za to. Rynek odzieżowy potrzebuje ludzi, którzy zaskoczą czymś nowym, zbudują markę alternatywną do tego co podają wszystkie znane sieciówki odzieżowe. Jeśli jesteśmy nowi na rynku i nie mamy za dużo gotówki na start oraz na reklamę to zacznijmy swój biznes w Internecie. Założenie sklepu w sieci wiąże się ze znalezieniem odpowiedniej nazwy strony, wykupieniem domeny oraz z opłacaniem serwera. Z reklamą może być nieco gorzej, możemy zainwestować w małą reklamę na portalach społecznościowych. Na przykład Facebook idealnie trafia do ludzi, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszymi usługami. Sprawdźmy też czego ludzie najczęściej poszukują w Internecie i zaopatrzmy się w to. Pamiętajmy, że im mamy więcej asortymentu tym więcej możemy go sprzedać. Kiedy nie wiemy, czy nasz biznes nam wypali zróbmy jego symulację. Wystawmy zdjęcia odzieży, którą możemy sprzedawać. Na przykład chcemy handlować płaszczami damskimi, znajdźmy parę modeli i wrzućmy ich ofertę na naszą stronę. Oczywiście nie musimy mieć tego asortymentu w zanadrzu, jeśli znajdą się chętni na niego po prostu go kupimy i wyślemy jako swój towar. Jest to polecane osobą, które nie mają dużo pieniędzy na inwestycję i nie czują się do końca przekonani, czy podołają wyzwaniu własnego biznesu. W ten sposób dowiemy się, czy nasze produkty będą cieszyły się zainteresowaniem. Dobrze jest też zaopatrzyć się w produkty, które popularne są w danym sezonie. W ten sposób nie robimy sobie niepotrzebnych stoków. Mamy wiosnę, więc w ofercie mamy kurtki i płaszcze wiosenne, a nie zimowe kozaki. To mit, że ludzie kupują wiosenne kurtki już zimą. Może tak jest w Stanach Zjednoczonych. W naszym kraju zakupy zazwyczaj zaczynają się wraz z nadejściem sezonu. Nie lubimy robić zakupów na zapas, ponieważ nie mamy tyle pieniędzy. Kupujemy zazwyczaj na wyprzedażach. Nie oferuj też rzeczy, które raczej trzeba przymierzyć. W ten sposób oszczędzisz sobie masy zwrotów od klientów, którzy kupują w ciemno. Nie poleca się sprzedawania jeansów oraz sukienek. Zazwyczaj klienci chcą dokładnie wiedzieć jak wyglądają w danej rzeczy przed jej zakupem. Dlatego często zdarzają się zwroty, a takie zwroty trzeba obsługiwać. Możesz też pomyśleć o sprzedawaniu czegoś niezwyczajnego. Na przykład specjalizujesz się tylko i wyłącznie w sprzedaży odzieży z Turcji albo z Japonii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here