Zarówno przedsiębiorcy handlowi, jak i konsumenci chcą móc zorientować się, w jakie towary warto inwestować, co będzie bardziej chodliwe i pożądane, a co mniej w nadchodzących sezonach. Producenci i sprzedawcy branży odzieżowej są jedną z grup, dla których sezonowość i trendy modowe stanowią jedną z podstaw udanego biznesu. O ile przewidzenie modowych trendów nie jest problemem, gdyż projektanci i styliści z wyprzedzeniem prezentują efekty swojej pracy, o tyle w przypadku ekskluzywnych, znanych na całym świecie marek nie jest to takie proste. Z pomocą przychodzą wyniki sprzedażowe sklepów internetowych. Na ich podstawie można rzetelnie określić, które luksusowe marki są popularne wśród zamożnych konsumentów i co wpływa na poziom zainteresowania nimi.
W jakie luksusowe marki warto inwestować?
Wiarygodnym wskaźnikiem przyszłej sprzedaży jest udział zainteresowania on-line. Dzięki licznym mediom społecznościowym oraz wyszukiwarkom internetowym jesteśmy w stanie utworzyć rzetelną listę marek ekskluzywnych, cieszących się największym zainteresowaniem wśród konsumentów. Poniżej przedstawiamy ranking dziesięciu najlepiej sprzedających się marek w 2019 roku:
- Gucci – 22%
- Channel – 12%
- Louis Vuitton – 10%
- Hermes – 9%
- Rolex – 8%
- Tiffany – 7%
- Dior – 6%
- Armani – 5,5%
- Prada – 5%
- Balenciago – 4%
Kilka prostych kroków do sukcesu
Aby osiągnąć pożądane wyniki sprzedaży, warto skupić się nie tylko na tym, które luksusowe marki wiodą prym na światowym rynku, ale także na tym, jak zachęcić i zadbać o potencjalnych klientów naszego e-sklepu. Luksusowe sklepy internetowe oferują zaawansowane formy kontaktu i obsługi. Mimo iż w większości odbywają się za pośrednictwem sieci, powinny zawierać ludzki pierwiastek. Począwszy od czatu, poprzez wideokonferencję, aż po umówienie terminu odbioru osobistego. Pamiętaj, że liczy się także szybka odpowiedź na pytania i obawy konsumenta.
Język korzyści – to powszechnie znana i stosowana metoda reklamy. Warto stosować ją do opisywania naszych produktów, nie zapominając o umieszczeniu informacji technicznych.
Konkurencja. To naturalny aspekt sfery handlowej. Zanim klient zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty, zrobi krótki rekonesans w sieci. Aby zachęcić do pozostania na naszej platformie, postaraj się, aby ceny towarów były konkurencyjne i odpowiednio wyróżnione.
Warto pomyśleć o założeniu i prowadzeniu fanpage’ów na licznych portalach społecznościowych. Ułatwi to znacznie dotarcie do liczniejszego grona odbiorców, poprzez umieszczanie na nich ofert promocyjnych i nowości. Ponadto użytkownicy tych portali będą mogli łatwo dzielić się informacjami o naszym sklepie i rozsyłać je wśród swoich znajomych, co również znacznie zwiększy zainteresowanie konsumentów.